Ogólnopolski sukces Irminy
Mam przyjemność poinformować, że Irmina Wróbel z kl. VII została laureatką II Miejsca w VIII Ogólnopolskim Konkursie Plastyczno-Literackim „Twórczość ks. Jana Twardowskiego widziana oczami dziecka”. Irmina wykonała ilustrację do wiersza z motywem drzewa. Gratulacje!
Nagrodzeni uczniowie
Nastąpiło rozstrzygnięcie X EDYCJI GMINNEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „PIĘKNO ZIEMI TYCZYŃSKIEJ”. Z naszej szkoły mamy również laureatów. W imieniu wszystkich nagrodzonych na uroczystości obecny Łukasz Horzępa z klasy VI – laureat wyróżnienia.
Pozostali uczniowie: Irmina Wróbel z kl. VII – I miejsce za prezentację multimedialną, Karolina Sochacka z kl. VII – III miejsce w kategorii klas VII – VIII, praca plastyczna, Michał Korbecki z kl. VII – wyróżnienie w tej samej kategorii
Święto Konstytucji 3 Maja
W tym roku również uroczyście świętowaliśmy uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Pani Gabriela Warda i pani Alicja Fic zorganizowały warsztaty edukacyjne z tej okazji. Wszyscy uczniowie brali w nich udział, a efekty pracy to GODŁO – ORZEŁ BIAŁY NA CZERWONYM TLE wykonywany w różnej technice w zależności od wieku klasy.
„Eko-zwierzak „- finał
Z okazji obchodów „Dnia Ziemi” odbył się szkolny konkurs plastyczny dla klas młodszych pod hasłem „Eko-zwierzak”. Zadaniem konkursowych było wykonanie dowolnego zwierzątka z materiałów różnych, przeznaczonych do recyklingu. Na parterze szkolnym powstała atrakcyjna wystawa – „Ekologiczna wyspa”. Rozwiązanie konkursu było trudne, ale komisja orzekła ostatecznie werdykt:
I miejsce zajęła – Nikola Czenczek z kl. II,
II miejsce – Nataniel Madera z kl. I
III miejsce – Hubert Sobczyk z kl. III
Wszystkim należą się gratulacje, a rodzicom podziękowanie za współpracę i wsparcie.
Dzień Ziemi
Dzień Ziemi obchodzono w Szkole Podstawowej w Kielnarowej w niezwykły sposób. 22 kwietnia odbył się uroczysty apel przygotowany przez klasę VII pod opieką p. Joanny Sobusiak. Klasy młodsze wraz z wychowawczyniami opracowały świetny pokaz mody ekologicznej. To dzięki swoim kreatywnym rodzicom oczom wszystkich widzów ukazały się korowody kreacji z folii, butelek, papierów, nakrętek. Apel uczył i bawił, dlatego to był czas wartościowy i dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przygotowanie. Wręczono również nagrody na najlepszą ekologiczną torbę. Gratulacje!
ZAPRASZAMY DO KONKURSU
Zapraszamy do udziału w szkolnym konkursie pt. „Eko – zwierzak” wszystkie dzieci wraz z ich rodzicami od przedszkola do klasy trzeciej.
Konkurs polega na wykonaniu dowolnego zwierzątka z materiałów przeznaczonych do recyklingu np. butelki po wodzie /są różne kolory/, nakrętki, papier, i inne zgodne z podpowiedzią wyobraźni. Kleimy i wiążemy elementy według uznania. Wielkość pracy dowolna.
Najciekawsze zostaną nagrodzone. Z pewnością powstanie na korytarzu wspaniała wystawa – ZOO. Termin dostarczenia prac do nauczycieli wychowawców klas do 22 kwietnia. Można przynieść też ok. 25 kwietnia.
Polecamy wspólną, kreatywną zabawę rodzicom ze swoimi dziećmi.
Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Wspólna Niedziela Palmowa
Niedzielne przedpołudnie w Kielnarowej wiele osób uczciło wspólnymi obchodami uroczystości związanych z Niedzielą Palmową, która wprowadza nas w Wielki Tydzień. Uczniowie klas od I do III wykonywali pod opieką swoich nauczycieli trzy palmy. Każda klasa z wielkim zaangażowaniem tworzyła kwiaty z bibuły, a dla niektórych był to pierwszy raz. Przeżycie było niezwykłe, kiedy zebraliśmy się wspólnie przed kościołem w blasku wiosennego słońca, powiewały kolorowe wstążki palm, a miejscowa orkiestra akompaniowała śpiewom zespołu ludowego. Uczniowie wnieśli palmy i razem z nauczycielami i cała wspólnotą parafialną pod przewodnictwem Księdza Proboszcza wzięliśmy udział w Eucharystii.
Życzymy wszystkim Wesołego Alleluja!
Wiersze o wiośnie
REGULAMIN KONKURSU RECYTATORSKIEGO
ORGANIZOWANEGO
PRZEZ SP W KIELNAROWEJ
Nazwa konkursu:
„Wiersze o wiośnie”
Organizatorzy konkursu:
-Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej ( Alicja
Maciołek, Irena Para, Iwona Karnas)
i przedszkolnej( Anna Paśko, Iwona
Zawadzka).
Cele konkursu:
-rozwijanie zdolności recytatorskich,
-prezentacja i promowanie talentu uczniów,
-motywowanie do występów publicznych,
-kształtowanie wrażliwości na piękno poezji w języku ojczystym,
-uczenie dzieci „zdrowej“ rywalizacji.
Zasady uczestnictwa:
-konkurs przeznaczony jest dla dwóch kategorii wiekowych:
• I kategoria – dzieci z oddziałów przedszkolnych 3-4 oraz 5-6 latki
• II kategoria – uczniowie klas 1-3
– konkurs będzie miał formę prezentacji dowolnego wybranego wcześniej wiersza o wiośnie
– chęć udziału w konkursie należy zgłosić osobiście u wychowawcy klasy do dnia 7
kwietnia
Przebieg konkursu:
Pierwszy etap konkursu recytatorskiego odbędzie się 8 kwietnia. Podczas etapu klasowego
zostaną wyłonione trzy najlepsze osoby.
Drugi etap konkursu recytatorskiego odbędzie się 13 kwietnia, na sali gimnastycznej
w Szkole Podstawowej w Kielnarowej.
Po zaprezentowaniu przez dzieci przygotowanych wierszy komisja na podstawie uzyskanej
punktacji ogłosi wyniki.
Kryteria oceny:
Powołana komisja dokona oceny wg następujących kryteriów:
-pamięciowe opanowanie wybranego wiersza,
-interpretacja słowna tekstu ( intonacja, dykcja, tempo).
-kultura słowa,
-ogólny wyraz artystyczny (uzasadniony gest i ruch sceniczny).
Nagrody dla laureatów i uczestników konkursu:
Laureaci edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej za I, II i III miejsca otrzymają nagrody
rzeczowe oraz dyplomy. Pozostałym uczestnikom konkursu zostaną wręczone dyplomy
z podziękowaniem za udział w konkursie.
Wiosna w świetlicy… plastyczne zaangażowanie
Powyższe zdjęcie pracy plastycznej przedstawia wiosenny widok łąki, który za ogromnym kartonie malowali uczniowie w świetlicy. Powstawał właściwie jednego dnia w technice farb akrylowych na kartonie. Kolejno, grupkami mali artyści malowali z wielkim zaangażowaniem. Poniżej pokazane zostaną kolejne etapy pracy.
Innym działaniem plastycznym podjętym w ostatnim czasie było tworzenie z masy solnej ptaszków do gniazdek. Zostały one pomalowane na ciepłe kolory i czekają w swoich gniazdkach jako świąteczna dekoracja.
Wiosna w świetlicy
Wiosna w świetlicy to nowe plastyczne zadania pełne koloru i nowych pomysłów.
Rozpoczęliśmy od zbierania informacji, skąd powstała inicjatywa obchodzenia „Dnia skarpety nie do pary”. 21 marca oprócz „Dnia Wiosny” myślimy szczególnie o osobach z zespołem Downa. Uczniowie zaznajomili się z tą inicjatywą.