Pedagog specjalny – nowe stanowisko w naszej szkole.
Od roku szkolnego 2022/23 w szkole mamy nowe stanowisko pracy – pedagoga specjalnego. Wiele osób ma problem z odróżnieniem roli pedagoga szkolnego od pedagoga specjalnego, a musimy pamiętać, że to dwa różne stanowiska. Wychodząc naprzeciw Waszym pytaniom, dotyczącym pracy pedagoga specjalnego w poniższym tekście postaramy się wyjaśnić jego rolę i zadania.
W naszej szkole stanowisko to objęła Pani Ewelina Szybiak – Korytko, która jest u nas również Logopedą oraz Surdopedagogiem.
PEDAGOG SPECJALNY PEŁNI ROLĘ WSPOMAGAJĄCĄ ORAZ WSPIERAJĄCĄ !
Zadania Pedagoga Specjalnego w szkole:
– Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami, specjalistami i wychowawcami zajęć edukacyjnych oraz realizowanie zintegrowanych działań i zajęć określonych w programie.
– Współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami, specjalistami w ramach pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.
– Koordynowanie realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
– Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom.
– Prowadzenie zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęć rewalidacyjnych.
– Przygotowywanie wraz z zespołem IPET ( Indywidualnego Programu Edukacyjno- Terapeutycznego).
– Współpraca z instytucjami i podmiotami odpowiedzialnymi za wspieranie ucznia.
Pedagog Specjalny dostępny jest w naszej szkole:
– Poniedziałek (9.45 – 11.25)
– Wtorek (8.50 – 11.25)
– Czwartek (8.50 – 11.25)
Pedagog Specjalny dla uczniów:
– gdy masz problemy w nauce,
– gdy jesteś źle traktowany przez rówieśników,
– gdy borykasz się ze złym samopoczuciem,
– gdy masz problem, którego nie potrafisz rozwiązać samodzielnie,
– gdy chcesz podzielić się swoimi zainteresowaniami, uzdolnieniami oraz sukcesami.
Weronika Płonka kl. VI