tel./fax: 17 2219 344
meil: spkielnarowa(..małpka...)gmail.com
lub biuro(..małpka..)spkielnarowa.pl

NIP 813 26 43 503
Regon 001131780

[Rozmiar: 43340 bajtów] Do wakacji
Skuteczna nauka słówek
[Rozmiar: 43340 bajtów]
Zostań mistrzem
Tu kliknij aby przejść do platformy
GRY EDUKACYJNE "PISUPISU" Tu kliknij aby przejść do strony

Drogi rodzicu! – motywująca i konstruktywna pochwała pomaga w nauce!

Drogi rodzicu!-motywująca i konstruktywna pochwała pomaga w nauce!
Według słownika języka polskiego wyraz konstruktywny oznacza:
1. «dający pozytywne rezultaty, wnoszący coś nowego, konkretnego»
2. «zdolny do stworzenia czegoś nowego, wartościowego»

pochwała
Konstruktywna opinia lub pochwała charakteryzuje się tym, że posiada trafne argumenty, które motywują oraz przynoszą pozytywne rezultaty. Jest ona przemyślana i wypowiedziana w konkretny sposób. Konstruktywne pochwały dodają dziecku pewności siebie, pomagają budować poczucie własnej wartości i przede wszystkim, kształtują więź między rodzicem a dzieckiem. Należy też dodać, że bardzo mobilizują, przez co dziecko będzie starało się robić jak najlepiej to, za co zostało pochwalone, aby być powodem do dumy rodzica oraz, aby być w centrum zainteresowania mamy lub taty. Zaskakujące jest to, że w dużej mierze nastawienie oraz mobilizacja z zewnątrz pomaga nam w nauce, która da nam satysfakcję. Carol Dweck postanowił przeprowadzić eksperyment, który polegał na podaniu dzieciom testu, które mieli rozwiązać, a następnie system dzielił ich na dwie grupy. Dzieci z jednej grupy były chwalone za inteligencje, drugie za włożoną prace. Następnie dawano im możliwość przystąpienia do trudniejszego testu, podczas którego zostali poinformowani, że jest on trudniejszy, ale wiele się z niego nauczą lub możliwość przystąpienia do drugiego testu, który był na podobnym stopniu trudności jak poprzedni. Dzieci chwalone za inteligencję w większości brały łatwiejszy testy. 90% chwalonych za wysiłek wybrało trudniejszy. Proponowanym wytłumaczeniem wyniku tego eksperymentu było to, że dzieci chwalone za inteligencję bały się porażki i zniszczenia ich „mądrego” wizerunku.(w tym przypadku można porównać to do strachu przed zawiedzeniem rodzica) Dzieci, które wzięły trudniejszy test mogły następnie zobaczyć testy dzieci, którym poszło lepiej lub gorzej. Dzieci chwalone za włożoną pracę wybierały testy tych, którym poszło lepiej, żeby zrozumieć swoje błędy. "Inteligentne" dzieci wolałby gorsze testy, przypuszczalnie chcąc zwiększyć pewność siebie. Ostatecznie był kolejny test, którego stopień trudności był porównywalny do pierwszego testu. Dzieci pochwalone za trud włożony w napisanie testu poprawiły swoją ocenę o 30%, grupa dzieci, które zostały pochwalone za inteligencję pogorszyły się o 20%. Z tego wynika, że dzieci nie należy chwalić z góry za inteligencje. Można to również porównać do rywalizacji w konkursach. W tym przypadku oprę się o zawody w skokach narciarskich. Zawodnicy skaczą w 2 seriach. Jeżeli nasze dziecko w pierwszej serii skoczy wyśmienicie nie możemy pochwalić go za wynik! Wtedy będzie odczuwało większą presję przed drugą serią. Będzie pełne obawy, że może zawieść rodzica lub nie będą z niego tak bardzo dumni jak w pierwszej serii. W takim przypadku pochwalmy go, że dzięki swojej pracy doszedł tak daleko i tak dobrze skoczył. I nie patrząc na wyniki konkursu rodzice są z niego dumni, bo widzą ogromne postępy, które w przyszłości na pewno zaowocują. Dziecko w tym wypadku będzie pewne, że nawet pomimo porażki mama lub tata i tak będzie z niego bardzo dumne, bo nie patrząc na wynik osiągnął już tak wiele.

Julia Stachów kl. VIII

[Rozmiar: 43340 bajtów] BIP
RODO
[Rozmiar: 43340 bajtów] Facebook
Dziennik elektroniczny
[Rozmiar: 13639 bajtów]

Szkolną gazetkę na stronie szkoły redagują:
[Rozmiar: 43340 bajtów]
Julia Stachów, Kinga Rochecka, Laura Majda, Kamila Jasińska.

Dni wolne od zajęć

Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2018 - 2019



2 listopad

15, 16, 17 kwietnia (sprawdzian po klasie VIII)

2 maja

3 czerwca



W tych dniach, nie będą organizowane zajęcia lekcyjne.
Dla uczniów, którym rodzice nie będą mogli zapewnić opieki, zostaną zorganizowane zajęcia opiekuńczo-wychowawcze.
Chęć udziały w takich zajęciach proszę zgłaszać wychowawcy, tydzień przed planowanym dniem wolnym.

Archiwalne wpisy