tel./fax: 17 2219 344
meil: spkielnarowa(..małpka...)gmail.com
lub biuro(..małpka..)spkielnarowa.pl

NIP 813 26 43 503
Regon 001131780

[Rozmiar: 43340 bajtów] Do wakacji
Skuteczna nauka słówek
[Rozmiar: 43340 bajtów]
Zostań mistrzem
Tu kliknij aby przejść do platformy
GRY EDUKACYJNE "PISUPISU" Tu kliknij aby przejść do strony

Ewelina Szybiak

Profilaktyka logopedyczna – butelka z „dzióbkiem”

Butelka z dzióbkiem jest wygodnym rozwiązaniem…. bo szybciej, bo nic się nie wyleje, bo dziecko nie zmoczy koszulki.

Częste stosowanie tych butelek jest absolutnie niekorzystne dla rozwoju naszego dziecka!!!

 

NAJWAŻNIEJSZE POWODY aby nie stosować butelek z „dzióbkiem”:

  • Ograniczają rozwinięcie umięjetności dojrzałego typu połykania!
  • Prowadzą do powstawania zgryzu otwartego, a w konsekwencji do międzyzębowości!
  • Podczas picia nie pracują mięśnie warg, języka i policzków, w wyniku czego dziecko ma problemy z obniżonym napięciem mięśniowym!

 

 

Butelka ta może być używana jedynie sporadycznie ! ! !

Najlepszym rozwiązaniem jest picie z normalnej butelki lub z bidonu ze słomką.

 

Logopedyczne porady dla rodziców – Jak wspierać rozwój mowy dziecka

 

Wskazówki wspierające rozwój mowy dziecka

 

  1. Mówimy do dziecka prostym, łatwym językiem.
  2. Mówimy wyraźnie, poprawnie – nie zdrabniamy, nie spieszczamy.
  3. Mówimy nie za wolno i nie za szybko.
  4. Opowiadamy, komentujemy to, co robimy.
  5. Pokazujemy palcem to o czym opowiadamy.
  6. Mówiąc, często zmieniamy intonację – prowokujemy uszy do słuchania.
  7. Swoje komunikaty wzbogacamy bogatą mimiką, gestykulacją.
  8. Pamiętamy o kontakcie wzrokowym z dzieckiem – kontakt twarzą w twarz.
  9. Zniżamy się pozycją/postawą/wysokością do poziomu, na którym jest dziecko.
  10. Zachęcamy dziecko do mówienia – dajemy dziecku wybór np. „chcesz jeść czy pić”.
  11. Ograniczamy liczbę bodźców rozpraszających.
  12. Zabieramy smartfon, tablet, telewizor.
  13. Pamiętamy, że prawidłowe gryzienie i żucie tworzy bazę do mówienia (kawałki owoców, żelki)
  14. Nie udzielamy dziecku rad typu spokojnie, powoli, mów, pomyśl zanim zaczniesz mówić.
  15. Nie dopowiadamy słów za dziecko, nie wypowiadamy się za dziecko.
  16. Mniej pytamy, więcej komentujemy.
  17. Odpowiadamy na pytania dziecka i zadajemy mu pytania.
  18. Słuchamy dziecka z uwagą, słuchamy co mówi, a nie jak mówi.
  19. Pozwalamy dziecku swobodnie wypowiadać swoje myśli w dogodnym dla niego tempie.
  20. Nie zmuszamy dziecka do wypowiadania się na forum.
  21. Zachęcamy dziecko do nawiązywania kontaktów/ znajomości z innymi dziećmi.
  22. Śpiewamy piosenki, recytujemy wierszyki, czytamy książeczki.
  23. Bawimy się w zabawy stymulujące wszechstronny, całościowy rozwój dziecka – dotykowe, ruchowe, muzyczne, plastyczne, słuchowe, ruchowe.
  24. Czytamy bajki na dobranoc. Rozmawiamy na temat przeczytanych bajek.
  25. Unikamy kubków czy butelek typu niekapek, smoczków, ssania kciuka, obgryzania paznokci.
  26. Zwracamy uwagę czy dziecko w dzień i podczas snu oddycha nosem, przy zamkniętych ustach.
  27. Przy niskiej sprawności aparatu artykulacyjnego wykonujemy z dzieckiem ćwiczenia języka, warg, policzków.
[Rozmiar: 43340 bajtów] BIP
RODO
[Rozmiar: 43340 bajtów] Facebook

Dziennik elektroniczny

Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2020-2021.

• 14.10.2020r. Dzień Edukacji Narodowej

• 04.01.2021 - 05.01.2021 dni pomiędzy Nowym Rokiem
a Świętem Trzech Króli

• 25-27.05.2021 - egzamin ósmoklasisty

• 04.06.2021 - piątek po Bożym Ciele

Szkolną gazetkę na stronie szkoły redagują:
[Rozmiar: 43340 bajtów]
Laura Majda, Natasza Załoga, Marita Maciej, Weronika Maciej, Weronika Wójcik i .....

Czas trwania lekcji

1 8.00 8.45
2 8.50 9.35
3 9.45 10.30
4 10.40 11.25
5 11.55 12.40
6 12.50 13.35
7 13.45 14.30
8 14.40 15,25
9 15,30 16.15

Archiwalne wpisy