PSO technika kl.IV – VI
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z ZAJĘĆ TECHNICZNYCH
W KLASACH IV, V, VI.
1.Sposoby sprawdzania osiągnięć uczniów
-odpowiedzi ustne,
-testy sprawdzające wiadomości z wychowania komunikacyjnego,
-ocena na lekcji z wykonanej pracy (z rysunku technicznego w zeszycie ćwiczeń, na bloku technicznym lub praca praktyczna).
- Zasady poprawiania ocen cząstkowych.
Każdą ocenę cząstkową uczeń może poprawić odpowiadając ustnie lub poprawnie wykonując rysunek.
3.Wymagania na poszczególne oceny:
Ocenę celującą(6) otrzymuje uczeń, który:
– opanował w stopniu bardzo dobrym wiedzę i umiejętności przewidziane programem nauczania w danej klasie a ponadto posiadł wiedzę i umiejętności znacznie przekraczające program nauczania przedmiotu w danej klasie, -samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
-wykazuje biegłość w posługiwaniu się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami,
-stosuje nietypowe rozwiązania,
-osiąga sukcesy w konkursie BRD (bezpieczeństwo w ruchu drogowym).
-proponuje rozwiązania wykraczające poza program nauczania,
-wykonuje dokumentacje ciekawych rozwiązań technicznych,
-otrzymuje oceny celujące i bardzo dobre z testów, odpowiedzi ustnych i innych zadań,
–wzorowo prowadzi swój zeszyt ćwiczeń i przedmiotowy,
– korzysta z różnorodnych źródeł informacji.
Ocenę bardzo dobrą(5) otrzymuje uczeń, który:
-opanował pełen zakres wiedzy i umiejętności, określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie
-samodzielnie czyta proste rysunki techniczne,
-zna symbole graficzne,
-samodzielnie rysuje proste przedmioty w rzutach prostokątnych,
-sprawnie posługuje się narzędziami i przyborami,
-uczestniczy w szkolnym konkursie BRD,
-tworzy prace zgodnie z projektami, funkcjonalne i estetyczne,
-otrzymuje oceny bardzo dobre i dobre z testów, odpowiedzi ustnych i innych zadań,
– korzysta z różnorodnych źródeł informacji,
– bardzo dobrze prowadzi swój zeszyt ćwiczeń.
Ocenę dobra(4) otrzymuje uczeń, który,
-nie opanował całkowicie wiedzy i umiejętności przewidzianych w programie nauczania,
-z niewielką pomocą nauczyciela czyta proste rysunki techniczne,
-z niewielką pomocą nauczyciela rysuje proste przedmioty w rzutach prostokątnych,
– dobrze prowadzi zeszyt ćwiczeń,
– otrzymuje oceny dobre z testów, odpowiedzi ustnych i innych zadań.
Ocenę dostateczna(3) otrzymuje uczeń, który,
-nie opanował w pełni wiedzy i umiejętności określonych programem nauczania w danej klasie,
– rozwiązuje typowe zadania praktyczne o średnim stopniu trudności,
– prowadzi zeszyt ćwiczeń,
– najczęściej otrzymuje oceny dostateczne z testów, odpowiedzi ustnych i innych zadań.
Ocenę dopuszczającą(2) otrzymuje uczeń, który,
-opanował w niewielkim stopniu zakres wiedzy i umiejętności przewidzianych w programie nauczania,
-prace wytwórcze wykonuje niedokładnie,
-rozwiązuje zadania typowe o niewielkim stopniu trudności,
-otrzymuje oceny dopuszczające z testów, odpowiedzi ustnych i zadań praktycznych.
Ocenę niedostateczną(1) otrzymuje uczeń, który,
– nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej przedmiotu nauczania w danej klasie,
– nie jest w stanie wykonać zadań o niewielkim stopniu trudności,
-nie wykazuje żadnych chęci do poprawy swojej oceny,
-nie ma zeszytu ćwiczeń,
-nie prowadzi zeszytu przedmiotowego,
-otrzymuje oceny niedostateczne z testów, odpowiedzi ustnych,
-nie oddaje prac wytwórczych do oceny.